donderdag 17 november 2011

Betekenis: Fernweh



Fernweh 

                A crave for travel; being homesick for a place you've never been


Dit heeft betrekking op mij. Soms word ik wakker en wil ik weg van hier. Niet omdat het mij hier niet bevalt. Juist omdat ik graag de wereld wil zien. Ik houd van variatie.  Reizen geeft je ook rust, mits je het op de juiste manier doet natuurlijk. Wat mij geweldig lijkt is om een reis te boeken in combinatie met vrijwilligerswerk. Laatst heb ik mij er helemaal in verdiept. Mijn eerste keus is toch India. Dat is echt een land waar ik al jaren naar toe wil. Stiekem hoop ik dat ik ieder land af kan gaan. Dromen mag altijd. Een leven zonder doelen stelt niets voor. Van kinds af aan wilde ik dit al graag doen. Hopelijk komt deze droom uit.
Wat ik vroeger echt niets aan vond was backpacking. Tegenwoordig lijkt mij dit zo stoer om te doen. Toen ik een aantal jaar geleden in het vliegtuig zat richting Egypte, zaten er twee mannen van middelbare leeftijd naast mij. Zij vertelden dat ze Egypte zouden rondreizen met hun rugtasje. Ze zouden langs allerlei dorpen gaan en zouden gewoon het openbaar vervoer nemen.
Dit is de ideale manier om een land echt te kunnen zien. Er is niets mis met toeristische plekken, maar zo zie je het land juist niet of niet goed. Grote dure hotels, veel buitenlanders om je heen.
Het heeft zeker z'n charmes om een land rond te reizen. Je kunt kleine cafeetjes of restaurantjes bezoeken, waar je gerechten van die streek eet. Ook zijn de prijzen veel lager dan bij toeristische plekken.
Mijn lijstje met de doelen in mijn leven is alweer gegroeid. Nu deze doelen nog waarmaken.

Traveler.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten