donderdag 3 november 2011

Bollywood: rani mukherjee


Ik houd van bollywood, zoals ik al eerder verteld heb. Rani mukherjee is een 33-jarige Indische actrice en fotomodel. Ze maakte haar doorbraak in kuch kuch hota hai. Deze film heb ik nog niet gezien, maar wil ik zo snel mogelijk bekijken. Heb er namelijk goede reviews over gehoord. Rani mukherjee speelt in één van mijn favoriete films: veer zaara. Over deze film zal ik een keer een review over schrijven. Het filmpje hieronder vind ik schitterend. Voornamelijk de outfit en make-up van Rani. Daarbij zijn de danspasjes simpel en klein, maar erg vrouwelijk en sierlijk. Ik kan hier uren naar kijken. Het eerste liedje heet: "main vari vari". Het tweede liedje heet: "kangana Re". Kijk en oordeel zelf.


 Het mooie aan het onderstaande filmpje zijn de sieraden en de schitterende lange haren. De bangles, ook wel churi genoemd, waarover gezongen wordt, zijn traditionele sieraden die veel gedragen worden in India en Bangladesh. Ze zijn niet elastisch zoals armbandjes. Bangles zijn van allerlei materialen gemaakt zoals: goud, zilver, hout, plastic en glas. Glazen bangles zijn gewild tijdens bruiloften of speciale gelegenheden. Persoonlijk vind ik ze erg leuk. Het eerste wat ik dus zal kopen als ik in India ben zijn bangles!
 

De sarees die de vrouwen dragen, hebben veel mooie details. De stof is 4 tot zelfs 9 meter lang. Het kan op allerlei manieren om het lichaam heen gedrapeerd worden. Deze kleding is erg kenmerkend voor India en de streken eromheen. Sommige sarees hebben ontzettend veel details. Deze sarees zijn handgemaakt. Ik vind dat er in India de vrouwelijkheid goed benadrukt wordt. Mooie lange haren, felle kleurtjes, veel sieraden. De indiërs zijn  beeldschone mensen met een goed gevoel van smaak.

Traveler

Geen opmerkingen:

Een reactie posten