woensdag 16 november 2011

Henna tatoeages

Oorspronkelijk komt de henna van de hennastruik. Henna is een rode kleurstof dat gebruikt wordt voor meerdere doeleinden zoals: het verven van de haren en het versieren van handen en andere lichaamsdelen. Ik ga het nu over de hennatatoeage hebben. Henna is een kleurstof die men gebruikt voor tijdelijke tatoeages. Deze tatoeages worden vaak op feestelijke gelegenheden aangebracht bijvoorbeeld voor als je gaat trouwen. Ook kan men dit aanbrengen zonder enige reden. Oorspronkelijk wordt dit voornamelijk gebruikt in Arabische, Indische en Afrikaanse landen. Tegenwoordig is het ook erg hip geworden in Nederland.
Als je op vakantie bent, moet je uitkijken of er geen gebruik gemaakt wordt van zwarte henna. Dat kan namelijk schadelijk zijn. Er wordt namelijk een schadelijke stof, PPD, toegevoegd. Dit kan voor allergische reacties zorgen. Ik heb zelf wel eens henna aangebracht. Toch wil ik binnenkort gaan oefenen met verschillende patronen. Ik vind het erg leuk om te doen. Helaas heb ik weinig inspiratie. Gelukkig hebben we het internet en youtube hiervoor. :)

Onder de Indiërs en Arabieren (waarschijnlijk ook onder andere volkeren) bestaat er een feest een paar dagen voordat de bruiloft plaatsvindt. Dit noemt men ook wel een hennafeest. De bruid wordt mooi versierd met henna, terwijl alle vrouwen bijeengekomen zijn. Ondertussen dansen en zingen ze ook. Het is een erg mooie ervaring als je ooit bij zo'n feest bent geweest.
Henna kan ook aangebracht worden in je haren. Dit is erg gezond voor je haren. Dit in tegenstelling tot haarverf. Hiervoor zal ik een ander keertje over schrijven. Hieronder is er één van de vele tutorials van youtube.



Traveler

2 opmerkingen: