dinsdag 15 november 2011

De legendarische Fairouz

Fairouz in carré 2011
Nouhad Haddad, ook wel bekend als Fairouz, is een zeer bekende Libanese zangeres van de 20ste eeuw. Fairouz is een arabisch woord voor turquoise. Ze wordt ook wel 'buur van de maan", "ambassadrice van de sterren" en "dichteres van de stem" genoemd. Ze is geboren op 21 november 1935. Dat betekent dat ze nu 75 is. Afgelopen juni heeft ze voor het eerst Nederland bezocht. Ze hield een concert in Carré. Ook ik was daarbij aanwezig. Ik had nooit durven hopen dat ik de legendarische Fairouz te zien zou krijgen. Laat staan een concert van haar kunnen bezoeken. Ik kende haar van de cassettebandjes van mijn vader en van de videoclipjes op youtube. Het was schitterend. Je ziet niet dat ze 75 is. Ook had ze twee geweldige jurken aan. Helaas kan je niet goed de details op de filmpjes en foto's zien. Ik zat pal naast haar en die jurk had echt onvoorstelbaar veel details. Ze had geen betere concert kunnen geven. Iedereen stond met zijn of haar mond vol tanden toen ze het podium op kwam lopen. Dit is niet met woorden uit te leggen.





Traveler

Geen opmerkingen:

Een reactie posten